Τί είναι η πελματιαία απονευρωσίτιδα;

pelapo1Είναι η πιο συχνή αιτία πόνου στο πέλμα. Πρόκειται για φλεγμονή σε μια ταινία συνδετικού ιστού που ενώνει την πτέρνα με τα δάκτυλα του ποδιού (πελματιαία απονεύρωση). Μερικές φορές ένα οστεόφυτο μπορεί να εκφύεται από το οστό της πτέρνας (άκανθα πτέρνας). Προκαλεί οξύ πόνο στα πρώτα βήματα το πρωί ή αφού σηκωθούμε από καθιστή θέση. Μετά από λίγα βήματα ο πόνος συνήθως μειώνεται σε ένταση και εμφανίζεται πάλι μετά από παρατεταμένη ορθοστασία ή περπάτημα.

Ποιοι εμφανίζουν συχνότερα αυτή την πάθηση;

• Ηλικία: συχνότερα στις ηλικίες 40-60 ετών
  • Σε αθλήματα που απαιτούν καταπόνηση του πέλματος : δρομείς, χορός, αεροβική
  • Σε χρήση ακατάλληλων υποδημάτων που δεν στηρίζουν την ποδική καμάρα
  • Σε πλατυποδία ή κοιλοποδία
  • Σε ύπαρξη αυξημένου σωματικού βάρους
  • Επαγγέλματα που καταπονούν τα πέλματα όπως εργάτες, εκπαιδευτικοί και άλλοι που περπατούν ή στέκονται πολλές ώρες σε σκληρές επιφάνειες

Ποια είναι η αντιμετώπιση της απονευρωσίτιδας της πτέρνας;

Η πάθηση συνήθως υφίεται μετά από βδομάδες ή μήνες. Συνιστάται η μείωση της ορθοστασίας και της βάδισης, η χρήση υποδημάτων που στηρίζουν την ποδική καμάρα (τα αθλητικά παπούτσια είναι συνήθως κατάλληλα), διατάσεις και μάλαξη του πέλματος, παγοθεραπεία και αντιφλεγμονώδη φάρμακα σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού. Παρόλα αυτά μπορεί αρκετοί ασθενείς να εξακολουθούν να έχουν συμπτώματα. Σε αυτούς συστήνεται φυσικοθεραπεία, νυχτερινοί νάρθηκες και σόλες υποδημάτων στήριξης κατάλληλες για το πόδι τους (συνήθως μετά από πελματογράφημα) ή ένεση κορτιζόνης.

Διαδερμική υπερηχογραφικά κατευθυνόμενη Ηλεκτρόλυση:

pelapo2

Οι ασθενείς με επίμονα συμπτώματα πελματιαίας απονευρωσίτιδας μπορούν να ωφεληθούν με τη θεραπεία της «Διαδερμικής Ηλεκτρόλυσης». Πρόκειται για θεραπεία χορήγησης χαμηλής έντασης ηλεκτρικού ρεύματος μέσω λεπτής βελόνης, ανώδυνα υπό τοπική αναισθησία. Έχει μέγιστη ακρίβεια γιατί γίνεται υπό υπερηχογραφικό έλεγχο και είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στη μόνιμη μείωση του πόνου και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του ποδιού. Διαβάστε περισσότερα στο θέμα ηλεκτρόλυση.